25.5.09

"Δράση" και "Επιστήμη" της Κοινής Λογικής (+ Κώδικας Ιθαγένειας)

Με μεγάλη έκπληξη και απογοήτευση διάβασα στο ιστολόγιο της "Δράσης", ενός νέου κόμματος που μετέχει στις ευρωεκλογές ένα άρθρο που παρουσιάζει την λεγόμενη "Επιστήμη της Κοινής Λογικής" (common sense science) που αναρτήθηκε από τον δρ. Πάνο Αντωνίου. Το κείμενο ακολουθεί:
Η Επιστήμη της Κοινής λογικής (ΕΚΛ) είναι ένα σώμα θεωριών σχετικά με την ύλη και τις δυνάμεις που περιγράφει το φυσικό κόσμο χρησιμοποιώντας γεωμετρικά μοντέλα, τον απόλυτο χρόνο και το χώρο του Γαλιλαίου, με τρόπο όσο το δυνατόν πιο συνεπή προς την πειραματική παρατήρηση. Οι θεμελιώδεις αρχές της θεωρίας ΕΚΛ βασίζονται στο νόμο αιτίου και αποτελέσματος και στην αντίληψη ότι το σύμπαν και όλα τα φυσικά φαινόμενα είναι ηλεκτρικά κατ’ ουσίαν.

Οι αρχές αυτές οδήγησαν στη διατύπωση ενός παγκόσμιου νόμου για τις δυνάμεις ο οποίος ισχύει σε όλα τα επίπεδα, καθώς και στην ανάπτυξη φυσικών μοντέλων για στοιχειώδη σωματίδια, πυρήνες, άτομα και μόρια. Παρόλο που τα νέα μοντέλα είναι καινοφανή και με διάφορους τρόπους εντυπωσιακά διαφορετικά από το τυπικά μοντέλα των στοιχειωδών σωματιδίων, διαθέτουν μια εγγενή απλότητα και φυσική μορφή που τα καθιστά ελκυστικά στην κοινή λογική.

Γιατί χρειάζεται η ΕΚΛ;
Η πρόοδος στην κατανόηση του φυσικού κόσμου επιταχύνθηκε όταν άνθρωποι όπως ο Γαλιλαίος, ο Νεύτων, ο Φαραντέι και ο Μάξουελ άρχισαν να μελετούν τη φύση και να αναζητούν κανόνες και αρχές για να εξηγήσουν αυτά που έβλεπαν. Οι μεγάλοι επιστήμονες άφησαν κατά μέρος τις υποκειμενικές απόψεις τους και συμφώνησαν σε ένα αντικειμενικό πρότυπο έγκυρων κανόνων. Αναζητούσαν την αλήθεια και υποστήριζαν με επιμονή ότι ένας επιστημονικός ισχυρισμός πρέπει να είναι σε πλήρη συμφωνία με τις αντίστοιχες παρατηρήσεις και μετρήσεις. Οι επιστημονικές προτάσεις όφειλαν επίσης να συμφωνούν με όλους τους γνωστούς κανόνες της φυσικής.

Στις αρχές του αιώνα ανακαλύφθηκαν νέα φαινόμενα όπως η ακτινοβολία μέλανος σώματος, το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο και το φάσμα υδρογόνου. Τα φαινόμενα αυτά ανακαλύφθηκαν σε εξαιρετικά σύντομη χρονική περίοδο, με αποτέλεσμα οι επιστήμονες της εποχής εκείνης να μην είναι σε θέση να προσαρμόσουν κατάλληλα την ηλεκτρομαγνητική θεωρία για να τα ενσωματώσουν. Αντί γι’ αυτό, νέες θεωρίες όπως η θεωρία της σχετικότητας, η κβαντομηχανική, η θεωρία του ατόμου και η θεωρία των στοιχειωδών σωματιδίων εμφανίστηκαν για να περιγράψουν αυτά που δεν ήταν σε θέση να εξηγήσει η ηλεκτρομαγνητική θεωρία.


Εμφάνιση της ΕΚΛ
Στο τέλος του 20ού αιώνα, οι Barnes, Bergman, Lucas και άλλοι άρχισαν να συμπληρώνουν την παλαιότερη κλασική θεωρία που είχε εγκαταλειφθεί σε μεγάλο βαθμό πριν από σχεδόν εκατό χρόνια. Εργάστηκαν εκτός του καθιερωμένου πλαισίου της φυσικής, με κοινό στόχο να διορθώσουν όλα όσα αντιλαμβάνονταν ως ελλείψεις στη σύγχρονη φυσική εφαρμόζοντας εκ νέου, σύμφωνα με τις απόψεις τους, άρτιες επιστημονικές μεθόδους για να αναπτύξουν καλύτερες θεμελιώδεις θεωρίες των στοιχειωδών σωματιδίων, των ατόμων και των δυνάμεων μεταξύ αυτών των αντικειμένων.
Με την προσπάθειά τους να διατηρήσουν τις αρχές της πραγματικότητας, της αιτιότητας και της ενοποίησης στο σύνολο των εργασιών τους, είχαν την ελπίδα ότι θα επαναφέρουν την "κοινή λογική" στη φυσική. Η έκφραση "κοινή λογική", στη συγκεκριμένη περίπτωση, υποδηλώνει την πεποίθησή τους ότι η φυσική, ακόμη και στην ατομική κλίμακα, πρέπει να είναι διαισθητική και συνεπής προς τους νόμους της φυσικής που συνήθως παρατηρούνται στις εργαστηριακές κλίμακες.

Τώρα είμαστε κοντά στο τέλος της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα και οι επιστήμονες που εφαρμόζουν την ΕΚΛ θεωρούν ότι έχουν δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη βάση για να αναπτύξουν πιο αξιόπιστα μοντέλα για την ύλη, τα οποία προσφέρουν απαντήσεις με αποτελεσματικότερο τρόπο στα μεγάλα ερωτήματα της φυσικής και αντιμετωπίζουν τις ελλείψεις των βασικών θεωριών της σύγχρονης φυσικής.
Μια screenshot από το ιστολόγιο. Το κείμενο αποσύρθηκε μερικά λεπτά μετά από την ανάρτηση επικριτικού σχολίου από εμένα.










επίσης screenshot από την Google που πρόλαβε να περιλάβει το δημοσίευμα στον κατάλογο του πριν αποσυρθεί:










Οι υποστηρικτές της common sense science δεν ήταν απλά δημιουργιστές, αλλά young earth creationists [δημιουργιστές Νεαρής Γης]. Για παράδειγμα άρθρο του Barnes στο Institute for Creation Research όπου αμφισβητεί τη γεωλογική ηλικία της γης υποστηρίζοντας πως η γη έχει ηλικία μόνο μερικών χιλιάδων ετών.

Προφανώς το άρθρο δημοσιεύτηκε διότι το μοτίβο της "κοινής λογικής" αποτελεί σύνθημα της "Δράσης". Αν και ο επικεφαλής του ευρωφηδολτίου της Δράσης κ. Στέφανος Μάνος μου είναι ιδιαίτερα συμπαθής, η δημοσίευση ενός τέτοιου άρθρο, σε συνδυασμό με την αναδημοσίευση άρθρου του κ. Τάκη Καμπύλη για την Ελληνική Ιθαγένεια όπου αναφέρονται θέσεις της Ελληνικής Ένωσης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, με προβληματίζει για το πολιτικό στίγμα του νέου φορέα. Ο προτεινόμενος Κώδικας της Ελληνικής Ιθαγένειας (pdf) από αυτή την ένωση υποστηρίζει την υιοθέτηση του δικαίου του εδάφους (ius soli) για την απόκτηση της Ελληνικής ιθαγένειας και με βρίσκει αντίθετο.

Η ανάρτηση αυτή είναι ανοιχτή για οποιεσδήποτε διευκρινίσεις επί αυτών των θεμάτων ή άλλα σχόλια.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ (30 Μαΐου 2009)

Είχα την ελπίδα πως η ανάρτηση για την ιθαγένεια στο blog της "Δράσης" ήταν μόνο μια πρωτοβουλία κάποιου εκ των μελών του κόμματος, και όχι επίσημη θέση, αλλά με λύπη μου άκουσα τον κ. Μάνο, επικεφαλή του ευρωψηφοδελτίου, να υποστηρίζει πως:
όσων μεταναστών τα παιδιά γεννιώνται στην Ελλάδα να γίνονται αυτόματα Έλληνες, Έλληνες υπήκοοι, όπως κάνουν τα παιδιά που γεννιώνται στις Ηνωμένες Πολιτείες




Στο παρελθόν έχω εκφραστεί για το ζήτημα του Κώδικα Ιθαγένειας που ψηφίστηκε μόλις το 2004 με συναίνεση Νέας Δημοκρατίας και ΠΑ.ΣΟ.Κ. Η προηγούμενη νομοθεσία ανάγεται από το 1955! Κι όμως, τόσο το ΠΑ.ΣΟ.Κ., όσο και τα δύο κοινοβουλευτικά κόμματα της Αριστεράς, όσο και οι "Οικολόγοι-Πράσινοι", και τώρα η "Δράση" θέλουν ανατροπή του κώδικα αυτού για την υιοθέτηση του δικαίου του εδάφους για την απονομή της ιθαγένειας.

Το ζήτημα δεν έχει καμιά σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα όπως θέλουν κάποιοι να μας πείσουν, ή την κακομεταχείριση των μεταναστών. Είναι πολύ απλό να χορηγηθούν άδειες μακράς διάρκειας στους νόμιμους μετανάστες που είναι χρήσιμοι στην Ελλάδα, καθώς και στα παιδιά που γεννιούνται και μεγαλώνουν εδώ. 

Όμως άλλο πράγμα το να επιτραπεί ή να διευκολυνθεί η μακροχρόνια παραμονή και εργασία με κάποια σοβαρά κριτήρια (αριθμών, προέλευσης, δεξιοτήτων), η οποία θα επιτρέψει σε αυτούς να ζήσουν, και θα χρησιμεύσει στην Ελληνική οικονομία, και άλλο πράγμα η χορήγηση της υπηκοότητας η οποία θα τους δώσει το δικαίωμα να συναποφασίζουν για το μέλλον της Ελλάδας και τους ελληνικού έθνους.

Οι μετανάστες και τα παιδιά τους που είναι πραγματικά συμβατοί με τους Έλληνες, με την πάροδο των γενεών, κάποτε θα παντρευτούν έναν Έλληνα πολίτη και έτσι τα παιδιά τους θα γίνουν και αυτά Έλληνες πολίτες.  Αυτή είναι η μόνη βαθειά και ουσιαστική αφομοίωση των μεταναστών που μπορεί να γίνει. Όσοι, για λόγους θρησκείας, πολιτιστικών καταβολών, φυσικών χαρακτηριστικών, κ.ο.κ. δεν μπορούν να αφομοιωθούν, και σχηματίσουν δικές τους ενδογαμικές μικρο-κοινότητες με δική τους κουλτούρα, δεν μπορούν να συναποφασίζουν με τους Έλληνες.

Η παγκόσμια εμπειρία (από τα επεισόδια στη Γαλλία, στη Σκωτία, την Ολλανδία, στη Δανία, ακόμα και στις ΗΠΑ) δείχνει πως η κοινή υπηκοότητα και η επιφανειακή αφομοίωση μέσω της εργασίας δεν αποτελούν εγγύηση ψυχικής ενότητας ενός λαού. 

Όσοι πιστεύουν πως μέσω της απονομής της υπηκοότητας θα συμβάλουν στην αφομοίωση των μεταναστών τοποθετούν το αποτέλεσμα πριν από το αίτιο. Η ουσιαστική αφομοίωση προκύπτει όταν ο μετανάστης ή οι απόγονοι αυτού είναι τόσο συμβατοί με τον ντόπιο πληθυσμό, ώστε να συμμετάσχουν μαζί σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής ζωής, με κορυφαία αυτή της αναπαραγωγής. 

Αυτή η ουσιαστική αφομοίωση θα επιβραβεύεται με την ιθαγένεια, και δεν θα πρέπει να περιμένουμε -σε αντίθεση με τη διεθνή εμπειρία- πως η απόδοση της ιθαγένειας θα αμβλύνει τις βιολογικές, θρησκευτικές, γλωσσικές, πολιτιστικές, και ψυχολογικές διαφορές που κρατάνε τους ανθρώπους σε απόσταση μεταξύ τους.

ΥΓ: Φυσικά μπορεί να υπάρχει μέριμνα για πολιτογράφηση ορισμένων ξένων με εξαιρετικές ικανότητες ή προσφορά προς την Ελλάδα. Ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να γίνεται σε ευρεία κλίμακα.

2 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Διηνέκη είσαι απελπιστικά ευγενής!

    Αν επρόκειτο μόνο για την ηλιθιότητα και την θεόρατη άγνοια του συγκεκριμμένου άρθρου, θα ήταν καλά! Δυστυχώς ή ευτυχώς το συνοθύλευμα της "δράσης", με συμμετοχές όπως αυτή του Καμπύλη, ή του Μπουτάρη, κυριαρχείται από άκρατο εθνομηδενισμό (αν όχι μίσος προς το έθνος), τα ευκαιριακά επικίνδυνα συνθήματα (όπως το αναφερθέν από σένα "δίκαιο του εδάφους"), την άνευ όρων παράδοση στην δήθεν αυτορυθμιζόμενη αγορά κ. ά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προσωπικά δε γνωρίζω τα περισσότερα από τα άτομα του ψηφοδελτίου και δεν έχω γνώμη. Απλά επεσήμανα κάποια πράγματα που με ενόχλησαν, και επιθυμώ να διευκρινιστούν.

    Σχολιάζω μονάχα πως προτιμώ την αυτορυθμιζόμενη αγορά από την "ρύθμιση" των πολιτικών/γραφειοκρατών. Η δε παγκόσμια οικονομική κρίση οφείλεται στο γεγονός πως οι πολιτικοί (με τη σιωπηλή ανοχή των πολιτών) κάνουν "κοινωνική πολιτική" (=παροχές έναντι ψήφων) με δανεικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή